למה אני יוצאת ליער

למה אני יוצאת ליער ואיך זה קשור לכתף שלי

בשבועיים האחרונים יצאנו, אני ומשפחתי, אל היער הקרוב, יער חורשים המקסים. ולמרות שרק אמצע פברואר, האביב כבר לגמרי למה אני יוצאת ליערנכח בכל צעד שעשינו. הפריחה כבר בעיצומה – רקפות, כלניות ופרחי בר. והכל ירוק ורענן מסביב. פגשנו משפחות שהגדילו לעשות ויצאו לקטוף פטריות אחרי הגשם.. אנחנו עוד לא שם 🙂

אבל סיבוב ביער ופיקניק – זה כן! אני רק נזכרת בזה והלב שלי מתרחב והנשימה מעמיקה… אגלה לכם שגם אצלי בעונה הזאת הגוף יותר מכווץ ומתוח ויש פחות נשימה ואורך רוח.

אז מה קורה פה באביב הזה?
לפי הרפואה הסינית כל איבר בגוף משתייך מבחינה אנרגטית לעונה מסויימת בשנה וליסוד מסויים בטבע. כך מתחלקים האיברים השונים בגוף לפי יסודות ועונות. מבחינה אנרגטית הכבד שלנו משוייך לעונת האביב ולאלמנט העץ. העץ נחשב לכוח המניע, המנוע של הגוף והוא אחראי על האנרגיה שלנו הקשורה בפריצה החוצה, יצירה, תנועה, לידה – ממש כמו האביב שבו הכל פורץ החוצה ומתחיל לפרוח וללבלב.

כאשר אנרגיית הכבד מאוזנת, "העץ" מאוזן – האדם נע בקלילות, יוזם, מעיז ושואף להתקדם ולצמוח. אך כאשר האנרגיה הזאת תקועה או לא זורמת נכון יש נטיה לצבור מתחים וכעסים, טונוס השרירים עולה והם נתפסים וכואבים. יכולים להופיע אלרגיות, כאבי ראש ומתח.

אחד הדברים החשובים עבור הכבד בתפיסה הסינית הוא תנועה! פשוט יצירת תנועה בגוף, כמו גם חשיפה לטבע, לצבע הירוק, למרחבים הפתוחים. את כל אלה, היער מספק לי בצורה מושלמת. מרחבים וירוק – יש! תנועה והליכה בטבע – יש! מקום לתרגל כמה מתיחות ונשימות פשוטות של מסלולי האנרגיה עם מבט אל השמיים והאדמה – יש!
אז זאת ההמלצה שלי להיום, לצאת. החוצה. לטבע. לנשום.

 

 

השארת תגובה